Informacje podstawowe

Dostępne są tutaj informacje ogólne o Elektronicznym Nadawcy.

Elektroniczny Nadawca (EN) jest to aplikacja internetowa przeznaczona dla klientów Poczty Polskiej. Usprawnia ona proces nadawania przesyłek pocztowych. EN umożliwia rejestrację przesyłek, generowanie dokumentów nadawczych w formie elektronicznej oraz automatyczne przekazywanie pliku z przesyłkami bezpośrednio do wybranej placówki pocztowej. Elektroniczny Nadawca umożliwia dodatkowo elektroniczną komunikację pomiędzy klientem, a jego opiekunem handlowym ze strony Poczty Polskiej S.A.
Infolinia Poczty Polskiej jest czynna w godzinach 08.00-20.00.
Prosimy skontaktować się z naszym konsultantem pod numerem:
  • 801 333 444 z telefonów stacjonarnych (opłata wg cennika operatora),
  • (+48) 43 842 06 00 z telefonów komórkowych oraz z telefonów stacjonarnych krajowych i zagranicznych (opłata wg cennika operatora).
Elektroniczny Nadawca znacząco skraca czas potrzebny do przygotowania wysyłki, pobierania gotowych do wydruku etykiet adresowych, generowanie raportów i zestawień przesyłek nadanych, łatwo i szybko przygotujesz wszystkie przesyłki rejestrowane i nierejestrowane.

Dane niezbędne do przygotowania wysyłki mogą być przekazywane automatycznie do Elektronicznego Nadawcy za pomocą integracji WebAPI, importowane z plików Excel oraz import plików XML (przygotowanych zgodnie z formatem IWD) co zniweluje przymus ręcznego przepisywania kolejnych danych do wysyłki.

EN wspiera Klientów którzy prowadzą swoja sprzedaż za pomocą platformy Allegro i korzystają z Allegro Dostawa, umożliwia to funkcjonalność "Import z Allegro", która zintegrowana jest z API Allegro, co pozwala w łatwy i szybki sposób przygotować wysyłkę.

Klienci wykorzystujący MS Allegro również mogą sprawnie importować swoje dane z plików XML za pomocą funkcjonalniejsi "Importuj plik XML z Menedżera Sprzedaży".

Aplikacja umożliwia:
  • elektroniczny proces nadawania przesyłek,
  • generowanie dokumentów nadawczych (w tym zestawienie dla usługi Poczta Firmowa),
  • szybkie przygotowanie większej ilości przesyłek do nadania,
  • tworzenie książki adresowej – łatwe zarządzanie własną bazą odbiorców (adresatów),
  • dostęp do pełnej dokumentacji związanej z obsługą przesyłek,
  • proste przygotowanie raportów z nadanych przesyłek,
  • elektroniczną komunikację: klient – opiekun handlowy,
  • elektroniczne potwierdzenie książki nadawczej,
  • import danych o przesyłkach: z serwisu Allegro.pl oraz Menedżera Sprzedaży Allegro, Allegro Dostawa, z programów klienta za pomocą możliwości integracji z WebAPI lub XML zgodny z wymaganiami Poczty Polskiej S.A. i z plików XLS,
  • oszczędność kosztów związanych z obsługą przesyłek.

To nie koniec możliwości EN – aplikacja dokonuje automatycznego przekazywania i odbierania plików z informacjami o nadawanych przesyłkach, komunikując się bezpośrednio z  placówką pocztową wskazaną w umowie.  Wszystkie przesyłki nadane za pomocą aplikacji można śledzić z jej panelu lub generować poprzez zbiorczy raport w formacie XLS.
Jeżeli nie ma Twojego pytania prosimy skontaktować się z naszym konsultantem pod numerem:
  • 801 333 444 z telefonów stacjonarnych (opłata wg cennika operatora),
  • (+48) 43 842 06 00 z telefonów komórkowych oraz z telefonów stacjonarnych krajowych i zagranicznych (opłata wg cennika operatora).
Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 20:00.